Deze kanjer (en dat mag je letterlijk nemen) is al even gedreven op professioneel als op privé-vlak als het om sport gaat.

Al van kleins af aan is hij gebeten door basketbal en nadien combineerde hij dit met fitness.

Dit wakkerde zijn interesse voor sport en herstel door middel van beweging ook al vroeg aan. Als een echte “mini-kinesist” was hij uren bezig met het uitpluizen van de oorzaak van bepaalde klachten en het bedenken van oplossingen. Of waarom het herstelproces bij de ene persoon langer duurt dan bij de andere.

De keuze om kinesitherapie te studeren was dan ook logisch. En nog steeds, intussen met extra diploma’s zoals o.a Manuele Therapie en Dryneedling op zak, is hij gefascineerd door de kracht van het menselijk lichaam, voornamelijk op vlak van sportblessures.

Als therapeut hecht Yves zeer veel aandacht aan ergonomie en de onderhoudende factoren die je klacht kunnen veroorzaken of in stand houden. Hij combineert dit met manuele technieken en oefeningen om het herstel te bevorderen. En zijn enthousiasme werkt aanstekelijk om thuis zelf aan de slag te gaan!

Je kan bij deze goedlachse therapeut trouwens ook steeds terecht voor een fijne babbel of om je hart te luchten.

Onze sportkine -en manuele therapeut vind je telkens op maandag en woensdag terug in onze groepspraktijk.

Opleiding

Master in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie: musculoskeletale aandoeningen

Universiteit Antwerpen, 2020

Postgraduaat in de musculoskeletale therapie: manuele therapie